معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه از راه‌اندازی دو هزار و 400 مرکز فرهنگی ـ قرآنی در بقاع متبرکه خبر داد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی در حاشیه کنگره ملی بی‌بی حکیمه(س) که در محل سالن اجتماعات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در حال برگزاری است، اظهار کرد: برگزاری این کنگره‌ها با هدف ارتقای سطح معارف در جامعه در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی ابراز کرد: این کنگره‌ها به دلیل تخصصی و پژوهشی بودن در سراسر کشور مورد استقبال قرار گرفته‌اند.حدود سه سال است که برگزاری چنین مراسم‌هایی در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است.
 
شرفخانی با اشاره اهداف برگزاری این همایش‌ها و کنگره‌های ملی و بین‌المللی یادآور شد: برگزاری این همایش‌ها در راستای ارتقای سطح معارف و معرفت جامعه در مسائل دینی و مذهبی بوده و پاسخگویی به شبهات از دیگر اهداف عالیه این همایش‌ها است.
 
وی تصریح کرد: در همین راستا در سال جدید کنگره‌های بین‌المللی و ملی بزرگداشت حضرت محمد هلال بن‌علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل و حضرت بی‌بی‌حکیمه خاتون در گچساران در دستور کار قرار گرفت.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: این کنگره‌ها با رویکرد ترویجی و هنری، فرصتی مغتنم برای شناخت هرچه بیشتر امامزادگان و ظرفیت آستان های مقدس ایشان است.
 
شرف‌خانی معتقد است برگزاری کنگره‌ها در راستای شناخت هرچه بهتر امامزادگان و برکتی گشوده برای مسئولان و مردم بوده تا حداکثر بهره را از فرصت ایجاد شده ببرند.
 
وی یادآور شد: آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل شمالی‌ترین نقطه استان اصفهان و یکصد کیلومتری شهر مقدس قم و شش کیلومتری کاشان واقع و کنگره بین‌المللی این کنگره نیز با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ستور کار است.
 
 
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در ادامه کارهای فرهنگی در جوار بقاع متبرکه تاکنون تعداد 112 کتابخانه دیجیتال در جوار بقاع متبرکه ایجاد کرده‌ایم.اکنون در جوار بقاع متبرکه در کل کشور تعداد 800 کتابخانه استاندارد وجود دارد.یکی از کارهای بزرگ دیگر این است که در کنار چهار هزار بقاع متبرکه کتابخانه قفسه‌باز ایجاد کنیم که هر ساله تعداد 500 کتابخانه از این دست ایجاد خواهد شد.
 
شرف‌خانی به سایر اقدامات فرهنگی اوقاف در جوار بقاع متبرکه در سراسر کشور اشاره کرد و با بیان این که عزم جدی اوقاف برای راه‌اندازی مراکز فرهنگی و قرآنی در این اماکن است، تصریح کرد: اکنون در تعداد دو هزار و 400 بقعه چنین مراکزی راه‌اندازی شده است.
 
وی به نام‌گذاری روز پنجم ذی‌القعده هر سال به نام مبارک امام‌زادگان و برگزاری برنامه‌های مختلف در این روز اشاره کرد و گفت: از سال گذشته این کار را آغاز کرده‌ایم و در سال‌های آینده با جدیت در این روز فعالیت‌های فرهنگی اثرگذار خواهیم داشت.
 
این مسئول با بیان اینکه قصد داریم برای امام‌زادگان کنگره‌ برگزار کنیم از برگزاری کنگره ملی بی‌بی‌حکیمه (س)‌ به عنوان یکی از این اقدامات نام برد و گفت: در آینده نزدیک نیز کنگره حضرت هلال‌ابن‌علی در آران و بیدگل کاشان برگزار می‌شود.
/2759/